10 تجهیزات ایمنی برتر آزمایشگاه برای آزمایشگاه شما

10 تجهیزات ایمنی برتر آزمایشگاه برای آزمایشگاه شما

فهرست تجهیزات ایمنی آزمایشگاه و موارد استفاده از آنها

چرا به تجهیزات ایمنی آزمایشگاهی نیاز داریم؟

برای کار در آزمایشگاه ابتدا باید آن را ایمن کنید. بدون تهیه تجهیزات ایمنی آزمایشگاهی، شما در معرض خطر بالایی از حوادث وحشتناک هستید. در اینجا لیستی از تجهیزات ایمنی آزمایشگاه و چرایی نیاز به آنها آورده شده است. آنها تجهیزات ایمنی ضروری برای آزمایشگاه شما هستند.

آزمایشگاه ها طبیعتاً مکان های خطرناکی هستند. دستگاه‌هایی مانند مشعل‌های Bunsen با شعله‌های باز گاز، اسیدها و بازهای خورنده وجود دارد، تجهیزات فنری وجود دارد که می‌تواند به افراد ضربه بزند، دستگاه‌های تیز و برنده‌ای وجود دارد که به راحتی می‌توان دست خود را برش داد و آلوده شد. ادامه داشتن.

از آنجایی که همه اینها (و بیشتر) یک آزمایشگاه را به مکانی پرخطر تبدیل می کند، بهترین شرط شما این است که زودتر روی تجهیزات ایمنی آزمایشگاه سرمایه گذاری کنید. هنگام تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، باید تجهیزات ایمنی ضروری آزمایشگاه زیر را به لیست سفارش خود اضافه کنید. آنها از اقدام به موقع شما برای نجات دانش آموزان و کارمندان خود از آسیب شدید ناشی از حوادث آزمایشگاهی اطمینان حاصل می کنند.

برای خرید کمی لومینسانس و تجهیزات آزمایشگاه‌تان با متخصصان پادتن گستر تماس بگیرید. برای دیدن و خرید کیت الایزا می توانید به صفحه فروشگاه مربوطه مراجعه کنید.

لیست 10 تجهیزات ایمنی آزمایشگاه برتر

1. دستکش آزمایشگاهی

تجهیزات ایمنی آزمایشگاه

از دستان خود با چند دستکش یکبار مصرف محافظت کنید! بیشتر موادی که در آزمایشگاه استفاده می کنید خطرناک هستند – آنها می توانند خورنده یا آلوده کننده باشند. به من اعتماد کنید، شما نمی خواهید این چیزها به پوست برهنه شما دست بزنند. پوشیدن دستکش آزمایشگاهی یک راه عالی برای جلوگیری از آن و کار ایمن با مواد سمی یا خورنده است. پس از استفاده، مطمئن شوید که آنها را در ظرف دفع مناسبی که برای مواد خطرناک مشخص شده است، دور بیندازید.

2. عینک ایمنی

عینک ایمنی

چشمان شما شاید با ارزش ترین اندام بدن شما باشند و هیچ چیز خطرناکی را در نزدیکی آنها نمی خواهید. عینک‌های آزمایشگاهی برای دانش‌آموزان از چشم‌های آن‌ها در برابر پاشیده شدن مواد شیمیایی و سایر مواد محافظت می‌کنند. آنها بسیار ساده، ارزان و یک اندازه هستند. بنابراین، استفاده از عینک ایمنی در داخل آزمایشگاه را برای همه اجباری کنید.

3. شستشوی چشم

شستشوی چشم ایمنی آزمایشگاه

در همین راستا با قبلی – اگر عینک نمی زدید و چیزی به چشمانتان می خورد چه می شد؟ به نزدیک ترین ایستگاه شستشوی چشم بدوید و اجازه دهید آب به چشمان شما پاشیده شود. این سریعترین کمک اولیه در صورت هرگونه آسیب چشمی در آزمایشگاه است. آب پرفشار باید هر ماده شیمیایی یا ماده مزاحم را حل کند و ناحیه آسیب دیده را تمیز کند.

4. هود بخار

اغلب اوقات شما آزمایش های بالقوه خطرناکی را در آزمایشگاه شیمی خود انجام می دهید. چیزی که بخارهای کثیف، سمی، یا چیزی که ممکن است پاشیده شود یا حتی منفجر شود، منتشر می کند. این آزمایش ها را در داخل یک هود بخار انجام دهید. این کابینت‌های ایمنی دارای مکانیزم داخلی برای مکیدن بخارهای خطرناک از کاربر و شیشه‌های محکم در جلو برای محافظت در برابر پاشیده شدن یا سوختگی هستند.

5. ماسک های یکبار مصرف

ماسک های یکبار مصرف

این یکی بی فکر است. آزمایشگاه ها گازهای خطرناک و ذرات سمی در هوا و مایعاتی دارند که می توانند پاشیده شوند و به صورت زیبای شما ضربه بزنند. برای محافظت از بخش بزرگی از صورت و تنفس بهتر، از ماسک جراحی یا حتی بهتر از آن، ماسک های N95 استفاده کنید.

6. کپسول های آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی ایمنی آزمایشگاه

از آنجایی که یک آزمایشگاه اغلب با آتش کار می کند، ناگفته نماند که حداقل به یک کپسول آتش نشانی در آزمایشگاه خود نیاز دارید. آنها را در قسمتی از آزمایشگاه که به راحتی در دسترس است قرار دهید و به همه آموزش دهید تا در مواقع آتش سوزی از آن استفاده کنند. می توانید از انواع کپسول های آتش نشانی مبتنی بر آب، فوم یا مواد شیمیایی مرطوب استفاده کنید.

7. جعبه کمک های اولیه

جعبه کمک های اولیه
بریدگی‌های جزئی، کبودی‌ها و سوختگی‌ها همه چیزهایی هستند که مربی آزمایشگاه تقریباً هر هفته می‌بیند. منطقی نیست که هر بار که دچار خونریزی انگشت کوچک می شوید به سمت ایستگاه پرستار بدوید. اما لازم است زخم را تمیز، ضد عفونی و پانسمان کنید، وگرنه یک چیز ساده مانند برش چاقوی جراحی می تواند به قانقاریا و شاید از دست دادن اندام نیز تبدیل شود. بنابراین یک جعبه آماده حاوی لوسیون ضد عفونی کننده، بانداژ، قیچی، موچین، گچ آماده، ضدعفونی کننده دست، پماد آنتی بیوتیک، کرم سوختگی و غیره را همیشه در آزمایشگاه خود نگه دارید.

بیشتر بدانید : ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز در آزمایشگاه چیست؟ 

8. روپوش آزمایشگاهی

روپوش آزمایشگاهی ایمنی آزمایشگاه

در حالی که برای کار در آزمایشگاه‌های مدرسه و کالج نیازی به یک کت و شلوار هضمات کامل ندارید، با این حال به سطحی از محافظت از کل بدن نیاز دارید – البته فقط برای محافظت از لباس‌ها و پوست در معرض دید. روکش های آزمایشگاهی ساده، ارزان و نگهداری آسان هستند. این آنها را به یکی از بهترین تجهیزات ایمنی آزمایشگاهی برای سطوح مدرسه، کالج و مؤسسه تبدیل می کند.

9. دوش های ایمنی

دوش های ایمنی

پس از آتش سوزی در آزمایشگاه های شیمی، حوادث ناشی از پاشش پاشش شایع ترین موارد است. هنگامی که با مقادیر زیادی مواد شیمیایی پاشیده می شوید، بهترین راه حل این است که بلافاصله آب زیادی روی خود بریزید. دوش ایمنی در چنین شرایطی فوق العاده عمل می کند. وقتی پاشیدید، فوراً به سمت حمام بدوید و بند ناف را بکشید.

10. کابینت های نگهداری ایمنی

کابینت های نگهداری ایمنی

مردم به طور کلی کابینت های ذخیره سازی را یک راه حل ایمنی نمی دانند – اما وقتی به طبیعت انسان فکر می کنید، منطقی است. مواد خطرناک خود را در کابینت های ایمن محدود به دانش آموزان قرار دهید و احتمال بروز حوادث ناگوار آزمایشگاهی را به شدت کاهش خواهید داد. بعلاوه، برخی از انبارهای تخصصی مانند کابینت بخار وجود دارد که بخارات شیمیایی را تمیز می کند و به ویژه در برابر اثرات خورنده مقاوم است.

ایمنی دانش‌آموزان و کارگران در آزمایشگاه باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد زیرا هیچ دانشی به اندازه آسیب به انسان گران نیست. با درک این موضوع، همیشه باید تجهیزات ایمنی آزمایشگاه را در درجه اول در هر آزمایشگاهی تهیه کنید. هیچ بهانه ای برای بریدگی و سوختگی به دلیل فقدان محسوس نگرانی های ایمنی برای دانش آموزان وجود ندارد.

پادتن گستر بسیاری از راه حل های ایمنی آزمایشگاهی با کیفیت بالا را برای انواع آزمایشگاه ها، از سطح مدرسه گرفته تا سازمان های تحقیقاتی بزرگ، ارائه می دهد. امروز با ما تماس بگیرید تا یاد بگیرید چگونه می توانید از مردمک چشم خود در برابر خطرات آزمایشگاه محافظت کنید. ما مشاوره رایگان در مورد نحوه راه اندازی آزمایشگاه، طراحی آزمایشگاه رایگان و مشاوره ایمنی آزمایشگاه ارائه می دهیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *