غلبه بر موانع درمان تومور جامد با سلول های T CAR مبتنی بر mRNA 

غلبه بر موانع درمان تومور جامد با سلول های T CAR مبتنی بر mRNA 

درمان تومور جامد با سلول های T CAR در طول دهه گذشته، درمان‌های سلول T با گیرنده آنتی ژن کایمریک (CAR) توجه فزاینده‌ای را برای پتانسیل خود برای درمان طیف وسیعی از سرطان‌ها جلب کرده‌اند. تا به امروز، شش درمان با سلول T CAR توسط FDA تایید شده است که همگی برای درمان بدخیمی های خونی مانند لوسمی و لنفوم هستند.

درمان تومور جامد با سلول های T CAR

برخلاف موفقیت درمان‌های CAR T-cell در سرطان‌های مایع، توسعه برای درمان تومورهای جامد، از جمله گلیوبلاستوما، با سرعت بسیار کمتری پیشرفت کرده است. این به دلیل عوامل متعددی است، از جمله چالش شناسایی آنتی ژن های خاص تومور به دلیل ناهمگونی تومور، تأثیر ریز محیط سرکوب کننده سیستم ایمنی تومور بر فعالیت سلول های T CAR، و توانایی محدود برای نفوذ به بافت تومور.

پادتن گستر ارائه دهنده انواع کیت های الایزا، کمی لومینسانس، کیت های ویتامین D3 و کیت های گاما از معتبرترین کیت ها و در کوتاه ترین زمان میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید با متخصصان ما تماس بگیرید

آنتی ژن های مرتبط با تومور (TAAs) با بیان بالا اغلب هدف سلول های CAR-T هستند، اما تومورهای جامد ناهمگونی آنتی ژنی را بین انواع تومور و در مراحل مختلف بیماری نشان می دهند. این امر احتمال فرار آنتی ژن و عود تومور را افزایش می دهد. اگر TAA در بافت های طبیعی بیان شود، سمیت خارج از تومور نیز می تواند مشکل ساز باشد.

علاوه بر این، بیشتر تومورهای جامد در یک روز محیط سرکوب کننده سیستم ایمنی متخاصم قرار می گیرند که توسط انواع سلول های متعدد و عروق خونی بیش از حد نفوذ می کند. این می تواند عملکرد موثر سلول های CAR-T را مختل کرده و از کارایی بالینی آنها جلوگیری کند.

برای غلبه بر این چالش ها، محققان استراتژی های CAR چند هدفه یا پشت سر هم را با استفاده از ناقل ویروسی یا سیستم های مبتنی بر ترانسپوزون ترانسپوزاز غیر ویروسی بررسی کرده اند. در حالی که این رویکردها بیان طولانی‌مدت را امکان‌پذیر می‌کنند، اما محدودیت‌هایی مانند ظرفیت محدود تراریخته، طولانی‌مدت فرآیندهای تولید و خطر سمیت‌های خارج از تومور دارند.

سلول های T چند منظوره CAR مبتنی بر mRNA

سلول های CAR-T مهندسی شده با mRNA که CAR را کد می کند، به طور بالقوه جایگزین ایمن تری برای آنهایی که با ناقل های ویروسی تبدیل شده اند، ارائه می دهند. ماهیت گذرا و راندمان انتقال بالای تغییرات مبتنی بر mRNA امکان تولید سلول‌های T چند عملکردی را فراهم می‌کند که هم CAR و هم سیتوکین‌های پیش التهابی را بیان می‌کنند.

درمان تومور جامد با سلول های T CAR

در یک مطالعه اخیر، مایستر و همکاران. سلول‌های T CAR مبتنی بر mRNA با هدف چندگانه را توسعه دادند که فعالیت ضد گلیوم امیدوارکننده‌ای را در شرایط in vitro و in vivo نشان دادند. سیتوکین های التهابی IL 12 و IFNα2 وارد سلول های T می شوند.

برای خرید کمی لومینسانس و تجهیزات آزمایشگاه‌تان با متخصصان پادتن گستر تماس بگیرید. برای دیدن و خرید کیت الایزا می توانید به صفحه فروشگاه مربوطه مراجعه کنید

با استفاده از غربالگری با محتوای بالا و توموگرافی مولکولی فلورسانس، محققان دریافتند که این سلول‌های CAR-T چند عملکردی قوی‌ترین فعالیت ضد گلیوما را هم در مدل‌های موش گلیوبلاستوما و هم در نمونه‌های بیمار در مقایسه با سلول‌های T که فقط CAR یا سیتوکین‌ها را بیان می‌کنند، دارند. این تیم خاطرنشان می کند که محدودیت تغییرات سلول T مبتنی بر mRNA، ماهیت گذرا است، که در مورد سمیت های خارج از تومور سودمند است، اما نیاز به تجویز مکرر دارد. با این حال، آنها نتیجه گرفتند که رویکرد آنها می تواند یک استراتژی درمانی امیدوارکننده برای بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *