هر آنچه باید در مورد ایدز بدانید

هر آنچه باید در مورد ایدز بدانید

همه چیز در مورد ایدز از سال 1988، جهان هر ساله اول دسامبر را به عنوان روز جهانی HIV/AIDS گرامی می دارد. این بیماری از زمان کشف آن در سال 1981 جان بسیاری از مردم را گرفته است. درمان آن هنوز ناشناخته است، اگرچه پزشکان و محققان هر روز برای غلبه بر آن تلاش می کنند.

برای خرید کمی لومینسانس با متخصصان پادتن گستر تماس بگیرید. برای دیدن و خرید کیت الایزا می توانید به صفحه فروشگاه مربوطه مراجعه کنید.

بر اساس گزارش سازمان ملل، در طول سال 2016، 36.7 میلیون نفر با HIV زندگی می کردند. هر سال تعداد موارد جدید HIV کاهش می یابد، اما همه گیری واقعی است. بین دهه 80 تا 2019، این بیماری باعث مرگ 35 میلیون نفر در سراسر جهان شد. این بیماری همه گیر در کشورهای جنوب صحرای آفریقا شایع تر است، اما در سراسر جهان گسترش یافته و به طور فعال هر روز در حال گسترش است.

اگر می‌خواهیم به اچ‌آی‌وی/ایدز پایان دهیم، باید باورهای غلطی که پیرامون آن وجود دارد را از بین ببریم. به همین دلیل است که پزشکان  همه چیز در مورد ایدز در سال 2023  بدانید به ما گفته اند:

 

همه چیز در مورد ایدز

 

 

HIV چیست؟

ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) عفونتی است که به سلول‌های خونی که با بیماری‌های بدن انسان مبارزه می‌کنند حمله می‌کند. این باعث می شود فرد در برابر سایر عفونت ها آسیب پذیرتر شود و سیستم ایمنی بدن ضعیف شود. همه چیز در مورد ایدز از طریق تماس با برخی مایعات بدن، معمولاً از طریق رابطه جنسی محافظت نشده، استفاده از تجهیزات تزریقی مشترک، انتقال خون و شیردهی گسترش می یابد. شما نمی توانید از طریق تماس با سایر انواع مایعات بدن مانند عرق یا بزاق به HIV یا ایدز مبتلا شوید، مگر اینکه این مایعات با خون آلوده باشند.

همه چیز در مورد ایدز

 

پادتن گستر ارائه دهنده انواع کیت های الایزا، کمی لومینسانس، کیت های ویتامین D3 و کیت های گاما از معتبرترین کیت ها و در کوتاه ترین زمان میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید با متخصصان ما تماس بگیرید.

HIV به سلول های T-helper، نوعی گلبول سفید در سیستم ایمنی بدن حمله می کند. ویروس کپی هایی از خود در داخل این سلول ها ایجاد می کند و به تدریج سیستم ایمنی بدن فرد را ضعیف می کند. به همین دلیل است که اچ‌آی‌وی تا این حد کشنده است: با یک سیستم ایمنی ضعیف، بدن نمی‌تواند از خود در برابر سایر بیماری‌ها دفاع کند، حتی اگر ممکن است یک آنفولانزای کوچک یا چیزی شدیدتر باشد.

اگر به HIV آلوده شدید، می توانید از درمان ضد رتروویروسی برای کمک به بدن خود برای مبارزه با عفونت ها و بیماری ها استفاده کنید. در صورت عدم درمان، ویروس به تدریج ایجاد می شود و به شدت به سیستم ایمنی آسیب می رساند و به ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) تبدیل می شود. معمولاً 10 تا 15 سال طول می کشد تا این سیستم در برابر بیماری ها بی فایده باشد.

علائم شایع عفونت HIV

مانند هر عفونت دیگری، بدن به سرعت به آن واکنش نشان می دهد و نشانه هایی از انقباض چیزی را نشان می دهد. طی هفته‌های بعدی پس از عفونت، افراد HIV مثبت می‌توانند بیماری‌های مشابه آنفولانزا را تجربه کنند، مانند:

تب

لرز

کهیر

عرق شبانه

دردهای عضلانی

گلو درد

خستگی

تورم غدد لنفاوی

زخمهای دهان

پس از اولین واکنش، فردی که به HIV آلوده شده است ممکن است علائم دیگری را تجربه نکند. به همین دلیل است که انجام معاینات روتین و آزمایش خون در مورد HIV بسیار مهم است تا هرچه سریعتر این بیماری را کشف کنید.

علائم شایع عفونت HIV

 

اگر در معرض شرایطی قرار گرفتید که ممکن است آلوده شده باشید، بسیار مهم است که این علائم را بررسی کنید. تشخیص زودهنگام برای کمک به بدن در مبارزه با HIV کلیدی است. افرادی که متوجه می شوند زودتر آلوده شده اند، از طریق درمان مناسب ضد ویروسی، توانایی بیشتری برای زندگی عادی با HIV دارند.

ایدز چیست؟

ایدز مرحله آخر HIV است. زمانی که سیستم ایمنی بدن برای مقابله با هر بیماری ضعیف تر از آن باشد، فرد مبتلا به ایدز است. در صورت عدم درمان، ایدز منجر به مرگ می شود.

امروزه افراد کمتری به ایدز مبتلا می شوند زیرا افراد بیشتری برای HIV درمان ضد رتروویروسی دریافت می کنند که پیشرفت این بیماری را به تاخیر می اندازد.

ایدز چیست

 

علائم ایدز

همانطور که در مورد HIV اتفاق می افتد، علائم رایج ابتلا به ایدز معمولا با سایر اختلالات اشتباه گرفته می شود. هنگامی که بیماری به مرحله نهایی خود رسید، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

کاهش وزن سریع

تب مکرر یا تعریق شبانه زیاد

خستگی شدید و غیر قابل توضیح

تورم طولانی مدت غدد لنفاوی در زیر بغل، کشاله ران یا گردن

اسهالی که بیش از یک هفته طول بکشد

زخم های دهان، مقعد یا اندام تناسلی

ذات الریه

لکه های قرمز، قهوه ای، صورتی یا ارغوانی روی یا زیر پوست یا داخل دهان، بینی یا پلک ها

از دست دادن حافظه، افسردگی و سایر اختلالات عصبی

برای جلوگیری از ابتلا به HIV/AIDS چه کاری می توانید انجام دهید؟

حقایق را بدانید: دانش قدرت است! قبل از اینکه به آن نیاز داشته باشید، مطمئن شوید که همه چیز در مورد ایدز و سایر بیماری های منتقله جنسی بدانید، بدانید. به خود اطلاع دهید و در مورد علائم و راه های جلوگیری از ابتلا به این بیماری هوشیار باشید.

 

HIV/AIDS

همیشه و همیشه از کاندوم استفاده کنید. حتی اگر شریک جنسی تک همسری داشته باشید، همیشه برای سلامتی خود محافظت در برابر بیماری های مقاربتی، به ویژه ایدز، مهم است. کاندوم همیشه ایده خوبی برای رابطه جنسی گاه به گاه است، اما در روابط با ثبات تر نیز ایده خوبی است. شما هرگز نمی دانید!

آزمایش خون معمولی را انجام دهید. مطمئن شوید که شما و همسرتان همیشه هر از گاهی یا هر زمانی که فکر می کنید ممکن است آلوده شده اید، آزمایش خون بدهید. این کمک خواهد کرد که زودتر تشخیص دهید اگر به عفونت HIV مبتلا شده اید، مهم ترین گام برای داشتن یک زندگی عادی با HIV/AIDS.

هرگز تجهیزات پزشکی را به اشتراک نگذارید تجهیزات پزشکی یا بهداشتی که با خون آلوده در تماس بوده اند می توانند شما را نیز آلوده کنند. بنابراین از اشتراک گذاری هر چیزی که ممکن است با آن تماس داشته باشد خودداری کنید: تیغ، سوزن، و غیره.

اگر باردار هستید، به پزشک مراجعه کنید. عفونت HIV می تواند از مادر به کودک منتقل شود. اگر تحت درمان قرار بگیرید، خطر ابتلا به عفونت کمتر است. به منظور پیگیری سلامت کودک خود، لطفاً اگر باردار هستید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون بدهید تا احتمال ابتلا به اچ آی وی و ابتلای نوزادتان را رد کنید.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *