کمبود ویتامین D: آیا باید آزمایش شود؟ 

کمبود ویتامین D: آیا باید آزمایش شود؟ 

چرا ویتامین D مهم است؟

کمبود ویتامین D نامی است که به یک گروه حیاتی از ریز مغذی ها داده شده است. هنگامی که ویتامین D فعال می شود،علائم کمبود ویتامین دی در زنان تبدیل به یک هورمون استروئیدی قوی می شود، ژن های ما را روشن یا خاموش می کند و به سلول های ما دستور می دهد که چه کاری انجام دهند. اثرات ویتامین D متنوع و عمیق است. از نظر ساختاری شبیه به استروئیدهایی مانند تستوسترون، کلسترول و کورتیزول است.

برای خرید کمی لومینسانس و تجهیزات آزمایشگاه‌تان با متخصصان پادتن گستر تماس بگیرید. برای دیدن و خرید کیت الایزا می توانید به صفحه فروشگاه مربوطه مراجعه کنید

اصطلاح “ویتامین D” به چندین شکل مختلف از این ویتامین اشاره دارد. دو شکل در انسان مهم است: ارگوکلسیفرول (ویتامین D2) و کوله کلسیفرول (ویتامین D3). ویتامین D2 توسط گیاهان سنتز می شود. ویتامین D3 توسط انسان در پوست زمانی که در معرض اشعه ماوراء بنفش-B (UVB) نور خورشید قرار می گیرد، سنتز می شود. غذاها ممکن است با ویتامین D2 یا D3 غنی شوند، اگرچه انسان ها نباید به غنی سازی مواد غذایی مصنوعی به عنوان منبع خوبی از ویتامین D3 اعتماد کنند، زیرا اکثر غذاهای غنی شده ویتامین D کافی برای تامین نیاز روزانه ندارند.

25-هیدروکسی ویتامین D (25OHD) شکل اصلی در گردش ویتامین D و پیش ساز شکل فعال (1،25-دی هیدروکسی ویتامین D) است. به دلیل نیمه عمر طولانی آن، اندازه گیری ها برای ارزیابی وضعیت ویتامین D در بیماران مفید است. این آزمایش 25OHD را با استفاده از کروماتوگرافی مایع اندازه گیری می کند که دقیق ترین آزمایش برای تعیین سطح ویتامین D خون است.

پادتن گستر ارائه دهنده انواع کیت های الایزا، کمی لومینسانس، کیت های ویتامین D3 و کیت های گاما از معتبرترین کیت ها و در کوتاه ترین زمان میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید با متخصصان ما تماس بگیرید

کوله کلسیفرول (ویتامین D3) زمانی که سطح آن بهینه باشد فواید زیادی برای سلامتی دارد. این مزایا عبارتند از:

کیت های ویتامین D3

  • ضد التهاب-

التهاب مزمن به عنوان عامل بسیاری از فرآیندهای بیماری مانند بیماری قلبی و سرطان به کانون اصلی تبدیل شده است. D-3 که هورمون ضد التهابی نیز نامیده می شود، به عنوان یک درمان موثر برای کاهش التهاب مزمن مورد مطالعه قرار گرفته است.

کمبود ویتامین D اغلب به اشتباه به عنوان فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن و غیره تشخیص داده می شود. کمبود همچنین با مولتیپل اسکلروزیس، بیماری گریو و تحلیل عضلانی مرتبط با سن مرتبط است. آرتریت دژنراتیو نیز در صورت کمبود ویتامین D با سرعت بیشتری پیشرفت می کند.

کمبود ویتامین D

  • کنترل قند خون

کمبود ویتامین D می تواند ترشح مناسب انسولین را مهار کند و منجر به افزایش مقاومت به انسولین شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل D3 به ویژه در ماه های زمستان می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع II کمک کند.

  • عملکرد بهینه ایمنی

کمبود ویتامین D به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها کمک می کند.

  • فشار خون

سطوح بهینه ویتامین D3 در واقع باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون می شود. مصرف مکمل ویتامین D می تواند به کاهش خطر ابتلا به فشار خون کمک کند.

  • کاهش خطر چاقی

کمبود ویتامین D3 می تواند منجر به سندرم متابولیک شود که به تجمع سریع توده چربی کمک می کند.

سطح ویتامین D و سلامتی

کمبود ویتامین D مطالعات مختلف نشان می دهد که مصرف بیشتر ویتامین D فراتر از توصیه های فعلی ممکن است با پیامدهای سلامتی بهتر مرتبط باشد.

کمبود ویتامین D شواهد از مطالعات مختلف خلاصه شده است که سطوح آستانه 25(OH)D در سرم را در رابطه با تراکم استخوان (BMD)، عملکرد اندام تحتانی، سلامت دندان، خطر افتادن، پذیرش در خانه سالمندان، شکستگی، پیشگیری از سرطان و حوادث خلاصه می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کمی لومینسانس با متخصصان پادتن گستر تماس بگیرید

فشار خون. برای تمام نقاط پایانی، سودمندترین سطوح سرمی برای 25(OH)D حداقل 75 نانومول در لیتر (30 نانوگرم در میلی لیتر) و برای کاهش خطر سرطان به نظر می رسد و سطح مطلوب 25(OH)D بین 90-120 نانومول است. /l (36-48 نانوگرم در میلی لیتر). مصرف حداقل 1000 واحد بین المللی (25 میکروگرم) ویتامین D3 (کوله کلسیفرول) در روز برای همه بزرگسالان ممکن است حداقل 50 درصد از جمعیت را به 75 نانومول در لیتر برساند.

کمبود ویتامین D

بنابراین، دوزهای بالاتر ویتامین D برای رساندن بیشتر افراد به محدوده مورد نظر مورد نیاز است. در حالی که تخمین ها نشان می دهد که 2000 واحد بین المللی ویتامین D3 در روز ممکن است با موفقیت و ایمن به این هدف دست یابد، پیامدهای دوز 2000 واحد بین المللی یا بالاتر برای کل جمعیت بزرگسال باید در مطالعات آینده مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *